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■研究論文
Articles |
[親鸞仏教センター研究員]
山本 伸裕 YAMAMOTO
Nobuhiro |
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清沢満之における「他者」理解 |
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How is the Concept of "Others" understood
by Kiyozawa Manshi? |
[親鸞仏教センター研究員]
常塚 聴 TSUNEDUKA
Akira |
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日本における須弥山説の受容 ―世界観の接触の事例として― |
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The Reception of the " Mount Sumeru Theory"
in Premodern Japan: A Case Study of Understanding the
World |
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■現代と親鸞の研究会
Workshop ――“Today and Shinran” |
[社会言語学者]
井出 祥子 IDE
Sachiko |
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日本のことば遣いに見られる仏教思想の影響 |
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The Influence of Buddhism
on the Japanese Language |
[津田塾大学学芸学部英文学科准教授]
坂上 香 SAKAGAMI Kaori |
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善悪を超える―人間回復への試み― |
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Beyond Good and Evil: Challenge to Restore Humanity |
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■清沢満之研究会
Workshop ―“Kiyozawa Manshi” |
[京都大学名誉教授]
長谷 正當 HASE
Shoto |
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「自己とは何ぞや」という問いをめぐって
―清沢満之の「無限の因果」から見た二種回向の理解― |
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“What is Self? ”―Comprehending
the Two Kinds of “EKO”:Kiyozawa Manshi's idea of “the
Causality of the Infinite” |
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■テーマ別研究交流会
《現代人の孤独》
Workshop ― Isolation Among
People Today |
[東京大学名誉教授]
見田 宗介 MITA
Munesuke |
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人間と社会の未来 |
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The Future of Mankind and
Society |
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■第6回親鸞仏教センターのつどい
Lectures ― The Sixth Anniversary
of The Center for Shin Buddhist Studies |
[大阪大学総長]
鷲田 清一 WASHIDA
Kiyokazu |
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成熟の意味 |
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The Meaning of Maturity |
[親鸞仏教センター所長]
本多 弘之 HONDA
Hiroyuki |
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闇に死し、光に生きん ―横超の時間構造― |
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From the Darkness of Avidya
to the Enlightenment of Faith―The Structure of Time
in the Crosswise Leap |
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